-

Sitter hemma hos Basse med ett yrväder till son! Vi har käkat mellis och duschat av honom, då han var alldeles kladdig på hela kroppen efter början på en kvav dag..

Vi ska vara kattvakt till på torsdag, Basse for iväg och skulle jobba i Vallvik? En bra bit härifrån iaf, och han orkade inte åka hem när han jobbar sent. Han har gjort det någon vecka, och är nog less påt, bara komma hem och sova någon timme och sen iväg tidigt igen! Drygt att köra långt när man är trött.. Jag förstår honom. Märks väl hur det blir nästa vecka? För Kevin och jag kan ju inte bosätta oss här igen!?

Helgen nere i Etuna var väldigt rolig och händelserik! Kevin hade nog en riktig oturshelg.
När vi kom ner på fredagen skulle vi handla med pappa/morfar på coop i Torshälla. Och när vi är färdiga, så ställer moster Kevin på bänken där man plockar i varorna,( och ungar har ju en tendens till att vara nyfiken, ) så medans syrran och jag plockar i sakerna i påsar så undersöker lilleman rullbandet! Jag hör hur han börjar gny på sådant sätt han gör när han gjort illa sig, och vilken syn! Två små knubbiga fingrar har fastnat i rullbandet, oh herrejesus. Och i ren panik, sliter man ju bara ut fingret, för man ser att även ungen har panik !! Tur nog blev det bara lite gråt och ett rött finger. Allt blev bra när han fick kexpaketet morfar köpt till honom :)

När vi sen kom ner till morfars stuga i Ängsholmen, börjar Kevin springa runt som vanligt. Och efter ett tag hittar han morfars lilla "damm", en svart liten "planteringslåda" egentligen tror ja? Pappa har iaf grävt ett hål och lagt ner den däri.. Den lär väl vara en halv meter djup kanske? Aja, vi står där både Kevin och jag, han plaskar med händerna i vattnet som är däri efter allt regn. Och vips så ser jag bara hur ungen dyker i med huvet före! Jag står som paralyserad en sekund, men får sen hjärnan och händerna att sammarbeta och får tag i ungen runt midjan, sliter upp honom och håller nästan på att ramla i själv!!
Väl uppe ställer jag ner honom på marken och försöker vända på honom så jag ser hur han reagerat. Han huttrar mest och vill springa därifrån! hahah :) Morfar som stått uppe på altan och sett allt kommer ut med en handuk så vi kan torka av lilleman, väl av med tröja och blöja var det full fart igen!
Men jäklar vilken chock jag fick, bara se ungen dyka under vattnet och knappt få upp honom!! Herregu.. Men lite roligt att tänka på såhär efter hand :) Lite roligt..

Resten av helgen var perfekt, lilleman fick springa runt naken eller i blöja och leka med vatten. De gick åt en del kläder och blöjor denna helg :) Men det var lätt värt det när lilleman hade så pass roligt !!

Får skriva mer senare, lilleman vill göra något !!




Kommentarer
Mikael

Heej!

Förlåt om jag stör, men tänkte bara fråga om jag kan få lite hjälp från dig skulle verkligen behöva det. Skulle du ha något intresse att hjälpa till i modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer. Även ett inlägg hjälper mycket för att få modeforumet mer levande. Om du kanske bara gillar att läsa inlägg men inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor Kram

2012-08-13 @ 08:33:02
URL: http://forum.modekampanj.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0