Förstår inte..


En sak jag inte förstått är, varför kallar man tjejer under 18 som fått barn för hora/horor?
En del av dem lever med fadern till barnet, och ja visst, dom använde inte skydd och tillverkade ett barn. Men vad har det med ordet hora att göra? Varför är man en hora bara för att man får barn innan man är myndig? Jag förstår inte ett dugg!?

Som
http://www.micahs.se, hon får höra av alla möjliga små "tuffa" tjejer OCH KILLAR att hon var/är en hora bara för att hon är 15 år och blivit mamma. Men hallå, pappan till barnet finns ju med i bilden och jag tror inte hon har "horat" runt bara för att få ett barn! Tycker hon är väldigt stark och modig som ens vågar skriva om det när det finns så negativa människor i denna värld som ska klanka ner på allt och alla! Guld till henne!
Till och med i det där programet Cougar town på tv, kalla mamman sin sons flickvän för hora för att hon inte åt p-piller och kunde bli med barn med hennes son!? WHAT??
Jag blir så upprörd!



Måste påminna mig själv om att skaffa legg nåndag oxå, annars blir det lite svårt att få ut pengar snart..!
Nej dags att göra sig redo för sängen kanske, pyyysch.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0