Snö


Ja, nog är det snö ute alltid. Dumma blåst.

Skulle ut till tvätttis imorse vid 7, då är det ungefär en meter snö utanför porten, kul! Jag med mina små korta ben fick kämpa för kung och fosterland (nästan, haha) för att komma ut med två fulla ikea påsar med tvätt. Det gick bra som tur är!
Men sen när jag kommer ut nästa gång, efter att ha kommit in från tvättis, är dom ute från gavlegårdarna och skottar, men inte f*n kunna gubben skotta klart så att jag slapp kravla ut med mina små ben i ungefär en meter snö, nej då står han och glor på mig när jag försöker komma ut med ytterligare två ikea påsar med tvätt. Tänk om jag hade dragit omkull? vad hade han gjort då?
Tänk om det hade varit en gammal liten tant som skulle ut?
Sur och grinig såg han ut, men de är väl fan inte mitt fel att det har snöat! Det är ju inte precis jag som bestämmer över snön och blåsten.

Nej, snö och gavlegårdarna går inte ihop. Det är som B och företaget han jobbar för som plogar åt dem, han ska ut 6 på morgonen och ploga! Då när de flesta gör sig klar för att åka till jobbet. Varför kan dom inte få ploga på nätterna? Störs folk av det? Hela dagen går ju åt till att ploga och sanda så han får ju ingen fritid knappt..
Aja,



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0