Vecka 39!

Ingen bebis än! :( och jag börjar få bra ont i kroppen nu.. men han tycker tydligen det är mysigt att böka runt där inne i magen.


En genomsnittlig bebis är lite över 50 cm lång och väger strax under 3,5 kg när den föds, men det är också vanligt och helt normalt att bebisen väger allt mellan 2,5 och 4 kg.

Fostervattnet, som var klart från början, är nu mjölkaktigt från allt det som avsöndrats från bebisen under graviditeten, bl a hudceller som ömsats för att ge plats för den nya hud som växer underifrån.



 vecka 37.





Kommentarer
Emma - Blivande mamma

sv; Han jobbar på transport. Skjutsar patienter och massa annat på sjukhuset .. :) ja, nog gör hon det.. men jag skäms så mkt.. var så arg på sambon, men det gick ut över mamma först, för jag hade henne i telefon när all ilska kom över mig. :/ Men men.. alla hormorner i kroppen gör det extra jobbigt, och sedan är jag så nervös inför måndag, så jag blir arg över ingenting .. :/



Ja, det är väl tur att man får det finaste som finns ialf.. men jag hoppas verkligen att det försvinner.. skäääääms så mkt över bristningarna :/

2011-04-02 @ 01:32:53
URL: http://emmaeskola.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0