Inte min kväll!

Nej de är fan inte min kväll ikv. Har tvättstugan, de gick bra första och andra rundan, men tredje rundan blev kaos. Först tappa jag nyckeln till tvättis, nånstans i tvättstugan ska den ligga ?? Den ramla av när jag plockade ur maskin, men de hördes ju inte vart den ramla ?? Och den kan ju inte ligga i maskin, då skulle de ju skramla när man snurrar runt den tom.. Hmm..!! Tur den lilla nyckeln till cylindern blev hittad iaf. Pust och stön.
Ringde Basse, han och Kev kom ner med en nyckel så jag kunde komma in i rummet där torktumlarn är. Allt bra hitills, vek tvätt och skulle sen in med "kärran" i tvättrummet, då hör jag att ena maskin söker ström, den stänger av och på. Låter som en motor som inte kan starta, jahapp. Då har maskin gått sönder då !!! Bara står och hackar sig fram.. Och jag är ju inte förvånad att de är den gamla fula maskin som dampar heller !!!

Basse ringde och prata med nån tjomme på jourtjosanet. Sen stack han iväg ner till tvättis igen nu för ett tag sen. Undra om han får ut tvätten idag? Tur det bara var badrumsmattor.. :) Hade ju bara dessa två maskiner kvar. Tröttsamt !!

Nu är jag hungrig och mitt tålamod börjar tryta. Inte min kväll !! =/


Kommentarer
Thessan - Mamma till Moa

Hehe kyckling och lite blandade grönsaker - typ det jag hade hemma bara - Majs, parika och sockerärtor :) Gjorde det lätt för mig och använde en färdig thai sås i grytan :)



Jag köpte den begagnad för bara 80:- vilket fynd! :) Vet därför inte vart man får tag på en sådan, men har sett det i en del affärer. Bland annat babyproffsen om jag inte minns helt fel.

2011-08-10 @ 20:21:04
URL: http://theresemessing.blogg.se/
Emma - Mamma till Ebba

Åh tack :)



Bamse har flyttat till en gård utanför Gävle.

Marcus pappas kollegas släkting är nya hussen, så dom vet iallafall vem som har honom. Jag vet därimot inte vem han är, haha.. Känns lite dumt eftersom det är min hund! ( och han är fortfarande min hund för vi har inte skrivit över honom på nya ägaren än, då vi inte kommit ut dit än.. )



Men han verkar ha det bättre nu iallafall, han bor med en kille som är helt själv, Bamse är med honom när han jobbar, han får springa fritt på gården, och så har killen sina föräldrar i huset brevid så Bamse springer dit också och leker med deras hund och så. Han har det ju bättre nu än i våran lägenhet. Men gud så vi saknar honom.. Det är tufft. Varje dag är en kamp mot sorgen.. Det är så jäklans tomt utan honom här hemma, ingen som trippar efter en vart man än går, ingen hårboll som lägger sig brevid en på morgonen och pussar en "godmorgon" .. Ja det enda vi har kvar är minnen, men det är iallafall någonting. :) Har kanske bara var en hund för andra, men för oss var han en familjemedlem, en som tröstade oss om vi inte mådde bra.. ja han var en bästa vän.. våran bebis :)



Ursäkta att det vart så långt.. det bara kom! haha :)

2011-08-11 @ 02:18:57
URL: http://emmaeskola.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0