Tvättis på en lördag, jo jag tackar ja!

Blev klar i tvättis för ett tag sen. Tvättade bara våra kläder och klädseln till Kevs vagn.. Orkar inte tvätta lakan idag, så det får Basse göra på onsdag. hihi :) Han behöver springa i dessa trappor han oxå.

Var iväg och små shoppade lite idag på köpis och i stan. Köpte bara linnen. Skulle handla nya kläder åt Basse men han är ju så kräsen, så de blidde inget för honom. Han är ute efter Depalma kläder, men ingen affär säljer ju det längre, bara affärn i stan och den missa vi med bara några minuter. Dom stängde kl 15.00..
Var in på Redrum? och kollade, dyra och värdelösa kläder men ändå fina! Hittade skit snygga kläder till Kev, men de är ju såna där kläder man bara kan tvätta en gång, annars går trycket sönder. Drygt. Basse köpte linne och trosor till mig att sova i, men dom var ju på tok för små eller iaf linnet! Hur liten måste man vara för att ha de där kläderna på sig? Size 0 typ.. =/ Jag som velat ha såna jätte länge, känner mig skit tjock nu.. Bubuuu.

Nu kom min älskade sambo hem med mat. Eller kassar med matinnehåll. Undra vad det blir idag? :)

Min älskade unge sitter i sin stol naken på en handduk, han behöver vila från blöjan lite. Och han har ju legat i gymmet hela dagen typ, så han fick sitta och kolla på tv lite.. :) hihi. Ska prova ha salva ändå på halsen, kanske blir bättre? Och dregglisar vill jag inte ha på honom nu när det är så varmt, annars brukar han ha det :)


Kommentarer
Thessan - Mamma till Moa

Jo hon trivs i nya vagnen ;-) Åh tvätta på en lördag lät inte allt för skoj, men skönt att ha det gjort kan jag tänka mig. Behöver tvätta jag med, usch.. Längtar tills jag får min egna tvättmaskin!

2011-08-07 @ 00:00:31
URL: http://theresemessing.blogg.se/
Thessan - Mamma till Moa

Hehe, bra och bra men ja.. Jag har spelat en hel del under dom senaste åren. Mest tillsammans med släkt och vänner, men det är ett roligt tidsfördriv ;-)



Jo jag vet precis hur det känns med att bo högst upp och skena fram och tillbaka med massa tvätt. Man blir ju helt slut, jag får panik och inte vet hur jag ska få med allt ner och upp.. Kläder och tösen? Eller ha någon här som kan gosa med henne under tiden. Nej, känns bara jobbigt. Längtar verkligen efter den där tvättmaskinen nu! :)



Oj skiljer det bara två dagar på våra små, grattis grattis till dom ja :)

2011-08-07 @ 10:30:21
URL: http://theresemessing.blogg.se/
Thessan - Mamma till Moa

Jo men precis :) Jaha, fy att gå med värkar så länge :/ Min var ju beräknad den 3e så jag gick ju sex dagar över, men mina värkar började samma dag och svisch så var hon här. Jag tror jag hade en himla tur både under graviditeten och förlossningen, jag mådde precis som innan hela tiden och förlossningen tog tre timmar. Nu efteråt dock är det inte alls lika bra, jag verkar inte riktigt bli av med smärtan "där". Eller om det normalt att fortfarande inte vara helt återställd efter fyra månader?? Hur mådde du efteråt? Om man nu får fråga vill säga. :P

2011-08-07 @ 11:54:14
URL: http://theresemessing.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0