Glass, glass mera glass!

Var till Bm idag, och allt såg bra ut. Mitt järnvärde har inte ändrats, ligger på 120, vilket är bra. Lillens hjärta slog som aldrig förr och min vikt har ökat med 1 kilo. Undra vad siffran/vikten kommer sluta på?


Idag har vi käkat hemlagade köttbullar! Mumma :) Varför envisas man med att köpa färdig lagade när de är simpelt att laga själv? Man är nog allt för bekväm av sig, all mat finns ju färdig lagad nu nästan. De är sjukt!
Massa konserveringsmedel och skit i.. usch! Att man ens köper de?
De är som B i helgen, vi skulle göra potatis gratäng men då hade vi inte så mkt potatis hemma och så har vi slarvat bort skivan man skär potatisen med. Så ist för att man går och köper mer potatis och tar en osthyvel och skivar potatisen med, eller en kniv, tyckte han att vi skulle köpa en färdig gratäng på affärn! De kostar mer pengar och vi är ju ändå på affärn, så varför inte köpa mer potatis bara? Visst det tar lite längre tid kanske att stå och hyvla/skära potatisen, men blir ju fan så mkt godare! Men de är väl så när han ska hjälpa till att laga mat kanske, de ska gå så snabbt och vara så lätt som möjligt.  Sen är ju denna man ett bra exempel på nån som älskar färdiglagad mat, de ska helst vara pizza varje dag. Men icke! 
 

Nu ska jag nog lägga mig i sängen och läsa lite, Föda utan rädsla. Ganska bra faktiskt, undra om man kommer komma ihåg något av det som står när det väl gäller? Heh :)



Kommentarer
jesa

Hej!

Vi gör så att jag håller i kattens huvud å ben (de som behöver hållas) medan werner rakar med maskinen. Så då ligger han rätt så stilla om det inte börjar göra ont å så då men då trycker jag bara ner han mot bordet, låter kanske elakt men är ända sättet.. tänker inte betala för att gå till veterinär så de rakar honom.. har inte ens försäkring på honom..

Vår katt var helt igen tovig, var som att raka bort ett lager hud.. han har bara varit utekatt, å nu när han fick komma in så var vi tvungen att raka å bada honom för han lukta så illa!

Sen är det ju olika på katter hur stilla de ligger å så.. vår förra katten fick jag hålla i nackskinnet i luften medan ja tvätta.

2011-02-22 @ 20:58:38
URL: http://raggarjesa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0