1 januari - 2011.


Idag kliver vi in i vecka 26. :) När vi var hos Bm hade lillen 144 i hjärtslag eller vad man säger..


Nu är bebisen lite drygt 35 cm lång från topp till tå och väger strax över 760 gram. Ögonen kommer att börja öppnas kring den här tiden och mot slutet av sjunde månaden kommer reaktionerna på ljud att mogna, eftersom hörselnerverna är mer utvecklade då. Bebisen fortsätter att ta små "andetag" som träning inför livet utanför, även om den än så länge andas fostervatten istället för luft.

------

Igår var en spännande dag! Låg hemma och bara muttrade jag, kände mig helt värdelös! Hatar att må så där, att ha såna där känslor! Känns precis som förr och då får jag ännu mera ångest.. :(
Men efter att hjärtat och jag pratat så blev de bättre, kom på lite bättre tankar iaf. Så jävla surt att jag skulle må sådär just på nyårsafton. Men på kvällen åkte vi till lgh iaf och sen kollade vi på fyrverkeri i Valbo. Orkade inte åka nånstans efter de, så blev att åka hem och kolla hur katterna mådde och sen sova..
De var inte precis så här jag hade tänkt mig min nyårsafton skulle bli, men vad kan man göra? :) Jag kommer ju få en liten i april ist för ångest dagen efter nyår. haha!

Talade med mor om järntabletterna oxå, hon tyckte jag skulle skita i dom och äta mera järnrik mat ist. Hon sa att tabletterna kan ta upp till 1år innan dom börjar verka. Hon hade käkat såna när hon väntade mig, eller om de var oss tre barn, och hon sa att dom hjälpte inte. Hon började käka lever och sånt ist och det blev mkt bättre! 
Konstigt att Bm skriver ut piller ist för att ge en en lista på bra järnrik kost, de är väl bättre eller? 
Hatar att man ska behöva ta piller mot allting snart! Kroppen kommer ju vara immun den dagen de verkligen gäller att rädda kroppen från något ont.. 
Aja.. 

Undra om vi ska till lgh idag? fan vill ha dit allting nu. Vi sitter ju ändå bara och stirrar ut i luften typ.. Men finns ju ingen som kan hjälpa att bära, suuuurt! 



 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0