Fredag kväll, vilken härlig kväll, bara du och jag får vara tillsammans!

Denna dag har gått fort, som alla andra dagar men ändå..

Kev har fått smaka mer på desserter, idag fick han smaka på banan och äpple. De gillade han starkt! :) Sina nya kläder har han fått på sig oxå, byxorna var ju lite annorlunda passform på, men dom funkar! :) ser ut lite som pyjamas byxor, men söta ändå. Nu sitter han och snackar för fulla muggar i sin stol, undra om han börjar bli lite trötter?

Idag lagar Basse maten, och när han lagar maten blir de ju alltid något tok.. T,ex att ugnen blir rökfylld och det stinker i hela lgh, när han vädrar åker saker ner från fönstrena. Stekpannan är tydligen dum i huvet.. Undra hur det ser ut där ute i köket? Vågar knappt kolla =/ Just ja, de blir lasagne till middag idag!


Kommentarer
Emma - Mamma till Ebba

SV; Nångång måste man ta tag i det :P



Kör på naturdiet shake. Vet inte om det funkar för mig, men min kompis gick ner 5 kilo på 5 dagar så, heheh :P Men sen gäller det ju att man inte smäller i sig mat när man börjar äta igen. Då får man äta nått lätt en gång på dagen, och resten shake, och efter en vecka börja äta lite mer om dagarna och trappa ner med shaken.. :P Och röra på sig i massor så man håller vikten :)



Dagarna som kommer är det bara shake som gäller, och massa vatten. Får ju inte ens dricka cola, vet inte alls hur jag kommer klara det där haha :D



Och har du börjat ge K smakportioner? :) Samma här, med E.. Hennes favorit är majs o potatis puré. Morötter o potatis är sådär.. :p hehe. Ska ge majs puré snart, får se om hon tycker om det. Eftersom hennes favvo är majs o potatis borde hon ju tycka om de hehe :D

2011-07-22 @ 20:38:07
URL: http://emmaeskola.devote.se
Thessan - Mamma till Moa

Hehe nej jag söker alltid recept på nätet bara och tar nåt som låter gott, hehe :) Jag brukar liksom inte baka, men det är lite roligt så man kanske ska fortsätta lite då och då :)

2011-07-22 @ 23:24:55
URL: http://theresemessing.blogg.se/
Emma - Mamma till Ebba

SV; Jag köpte mitt på Ica kvantum i Sätra. Men finns på Icamaxi också, annars vet jag inte ;P hehe.



aha okej :) det var dåligt på ica kvantum idag också.. men hittade en med majs iallafall :)

Jag tar från 4 månader. Finns ju ingenting för 3 månaders, eftersom man ska egentligen börja med allt sånt där vid 4 månader, men våra pluttar är ju snart fyra månader så! :) men kom ihåg att börja högst med en tesked i början, jag tog bara lite på toppen av skeden , sedan utökade jag till en tesked efter en vecka :) ett tips ! Börja med rotfrukter - potatis, morot, palsternacka osv :) Det är lite "äckligt" för dom i början, sedan kan du ta frukt och så när han lärt sig äta rotfrukter :)



Och om du ska ge potatis som du kokar själv : mosa och blanda med ersättning :) det gjorde jag, det var ingen höjdare med potatis bara tyckte ebba, men det gick i pyttteee liiiite :P

2011-07-22 @ 23:26:28
URL: http://emmaeskola.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0