Underbart väder!

Jaa, äntligen slog åskan till. Och nog regna och small det alltid, mysigt :)


Tog en tur till Möbel outlet idag, skulle kolla om vi kunna köpa soffan. Men de gick inte, för jag har inte stor inkomst nog och Basse har kreditskuld, jag med föresten. Skit surt, vill verkligen ha en ny soffa, och just en sån där! =/
Tog en promenad med lillen när vi kom hem igen. Vi gick och köpte mjukglass och mata en liten som vart hungrig. Sen ville han inge mer den lille, så det var ju bara å gå hem, och tur var väl det kanske. Eftersom de börja regna precis när vi klev innanför dörrn typ.. :)
Hem och kollade på åskan iaf, sen råka vi somna till en 5a alla tre. Sen blev det mat och nu sitter man här, men datorn i knät. Lillen sover i sitern, är väl matdags för honom snart :) Min going.


Jag och basse talade lite igår om hur jag mår och sånt där. Nu vet han, får se hur det slutar..! De är inte lätt när man mår dåligt och gör en liten grej till en stor bomb.


---

Svar på en kommentar från D:

Ja, de är nog fler än jag som har problem när det gäller ens sambo. Förstår inte egentligen varför det är så svårt för dem att hjälpa till? Kevin får ju ersättning utöver amningen, så Basse kan ju ta honom närsom. Är skillnad om man helammar, då är det ju bara mamman som kan mata. Men ger man ersättning, kan man ju hjälpas åt mer. Men tydligen inte ibland. Kan ju säga att en sten lätta från mina axlar iaf när vi började ge han ersättning oxå, hade det fortsatt som de gjorde i början när vi bara amma, hade det nog tagit slut för länge sen! Men men, man trodde ju inte det skulle vara så här när man fick barn, nu har jag förståelse för alla dem som inte orkar med allt bråk och tjafs och går isär.. Man får göra det bästa av situationen. :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0