Sicken natt!

Vid halv 12 inatt började Kevin föra liv. Fick han inte att bli tyst heller, så de blev att ta upp honom och så fick han ligga med mig och Basse i våran säng. Tror han blev skrämd av något? För han brukar inte vara svår att få tyst på när han vaknat och skriker.. 
Han somna om iaf efter lite vaggande och sjungande, men sen vakna han igen efter en stund och hade världens hosta ist! Riktig sån där torrhosta =/ Gav han lite vatten så blev det bättre, men vi vågade inte ha han i sin säng igen.
Vi ringde även barnrådgivningen och kollade med dom hur man kunde bota hosta. Och hon sa att vi skulle ge han mkt vätska, jummen helst.
Men han somnade om iaf. Och han fick ligga i sängen med mig och sova, Basse la sig på soffan! Haha :) Trång säng. Och jag säger det, aldrig att jag sover med den där lille igen! Att en så liten klutt kan ta så mkt plats. Höll på att ramla ur sängen när han tröck sig mot mig, la sig raklång tvärs över sängen! haha. Så det sluta med att jag oxå la mig tvärs över sängen, och det var ju inte den skönaste sovstilen jag haft, men vi tog oss igenom natten iaf och vaknade vid 8. Lagom segt, då vi somna om vid 2 kanske? Och han vaknade några gånger och hosta och vred på sig. Dryg natt..

Så denna dag har varit bra seg för oss alla. Lagom kul att både jag och Basse börjar bli dålig oxå, så vi är ju bra seg pga det. Hatar att vara förkyld !!

Kevin ligger just nu och sover iaf, han har badat och lekt en massa. Och Basse stack iväg och ska jobba lite borta på köpis. Han skulle inte bli sen, sa han. Men man vet aldrig med dem där! hehe :)
Lite läskigt att vara hemma här själv, speciellt nu när Kev är dålig, jag är som en hök på honom nu! Han har redan vaknat några gånger och snörvlar och hostar. Åh, vad jag inte gillar när han är sjuk! Tycker så synd om honom!! =/


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0