Helt slut...!

Sitter äntligen på rumpan i soffan igen. Har fixat klart med puréerna och sen snabbstädat lgh. Det var så mkt kattsand på golven så jag tänkte bara suga lite. Men sen kom jag på att det är torsdag, och torsdag = städdag. Så nu luktar det gott här hemma! :) Mmm..

Klutten sover sen en stund tbx, han hade jättekul åt mig när vi lagade maten till honom! Så han var lite trötter när vi var klara. Han satt och "bet på naglarna" när jag höll på med mixern, och höll andan. Sen när jag mixat klart hördes en lättnads suck.. hahah! :)
De råkade bli lite ärtmos överallt för jag glömde hålla i locket tll mixern. Jag pratade med Kev samtidigt när jag vred på fart, tur jag var snabb och tryckte tbx locket! :) Kommer nog hitta ärtor där ute ett tag framöver känns det som.

Hmm, syrran med vänner kommer upp hit om ett tag! :) Hon har köpt en sån där "hälsosam" giraff till kevin. Dom hade affärer i Etuna som sålde såna, slapp jag köpa genom nätet.. Så hon kommer upp med den, blev lite paff när hon sa det. :)
Ska köpa bitring med vaniljsmak sen :) http://www.sophiethegiraffe.se/produkter/bitringar/ 



Undra när pojken ska vakna då, han skulle ätit vid halv 3.. Hmm aja. Får jag sitta en stund i lugn och ro :)



Kommentarer
Emma - Mamma till Ebba

Haha karln vill inte flytta till valbo, över hans döda kropp brukar han säga ;D haah!



Aha okej. Ja skulle väl också behöva göra egna puréer nån dag, men finns orken? neeee... :P Burkarna duger nu. :P Dock ska jag nog koka en potatis o mosa åt Ebbsan idag =) Hon tyckte inte om det förra gången så får se om hon tycker det denna gång istället :P

2011-09-01 @ 15:17:25
URL: http://emmaeskola.devote.se
Emma - Mamma till Ebba

Ne jag har ju inte det. BVC tanten jag har verkar vara så emot allt som har med ersättning o smakportioner o göra!



Vart nästan sur när jag sa att jag slutat amma o börjat me ersättning, och samma sak när jag sa att vi testat smakportioner. Gillar henne inte alls, men orkar inte byta, hon är schysst annars med ebba o så..

Ska fråga om det den 15e, får se vad hon säger.. Tycker man borde fått det när Ebba var 4 månader.. men men. =/

2011-09-01 @ 19:15:57
URL: http://emmaeskola.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0