Måndag

Har kokat kevins nappar, han fick hem dom idag från namnnappen. Har även kokat hans flaskor och vikt hans tvätt från igår. Pust.
Hade tvättstugan igår när vi kom hem från Söderhamn, all tvätt fick vi tvättad. Men de blev bra drygt när inte lakan och handdukar ville torka riktigt i tumlarn. Fick vänta med att slänga in våra kläder. Var nära på att bryta ihop där ett tag, fullt med tvättad tvätt, men ingenstans att torka den! Vägrar hänga i torkrummet, där blir det inte ens torrt. Så ja, de blev färdigt och bra iaf. Nöjd.

Ska tvätta Kevins babysiter och bilstol klädsel nästa gång, de skulle behövas. Och Basses täcke, de har ju Kevin haft och legat näck på i somras. Haha, stackars Basse får ligga och frysa om nätterna nu. Fast jag brukar bjuda in han under mitt täcke ibland, när jag är snäll. :))

Vi har nu börjat med Kevin och pappa dag. Varje söndag ska Basse ha Kevin själv, fixa och dona med honom. Igår var första dagen, och det gick bra. :) Han badade och lekte med honom, och mata såklart. Det var skönt för mig att få tänka på tvätten bara och inte Kevin. Få springa runt som jag vill.
Kevin har lyckats vänt sig från mage till rygg, andra gången for han runt så fort så han hann inte riktigt med själv, och inte jag heller. Vi blev nog lika paff båda två. haha :) Får se om han vill snurra runt någon mer gång. Krypningen vet jag inte alls vad han pysslar med, han hasar sig bakåt ist för framåt. Haha :) Sittningen går det nog bättre med, han kan sitta en stund utan stöd nu. Han kanske kommer göra som jag när jag var liten, jag satt på rumpan och drog mig framåt med ena benet..


----



 

Fick en ny mobil av min älskade sambo. En tidig julklapp :) Samsung experia mini. Nu är jag en i klubben, har facebook och grejor i mobilen. Hightech grejor.. Jag har tillomed banken i mobilen. Oj oj.. :o



Kommentarer
Emma - Mamma till Ebba

Ja dom har super bra kläder =) 3 för 2 o så också. Cubus hade 2 bodysar för 99k gillar vi =)



Hon gillade den, den smakade inge speciellt, lite godare än ersättningen säger jag iallafall, haha! =D Ja jag vet inte riktigt.. Morgon & kväll tror jag :) Men ska ge henne majsvälling först, sedan gå över till nån annan tror jag :)

2011-09-28 @ 08:40:52
URL: http://emmaeskola.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0